11/15/2005

SQL Server 2000 Kaynak Kitaplari

SQL Server 2000 üzerine şimdiye kadar birçok makale yazdım. Bu konuda artık kendini oldukça ilerletmiş biri olarak sizlerle de yararlı bulduğum ve de kullandığım kaynakları paylaşmak istedim.

SQL Server 2005 piyasaya çıkmış olsada şu anda üzerinde çalıştığım bütün projeler henüz SQL Server 2000 üzerine kurulu. Herhalde bir süre daha böyle devam edecek. O yüzden SQL Server 2000'i temel olarak öğrenmenizin hiç bir zararı yok. SQL Server 2000 ile SQL Server 2005 arasındaki farklar ise giriş seviyesi ve orta seviyedeki kullanıcılar için çok büyük değişiklikler içermiyor.

SQL Server 2000 ile ilgili kitaplardan başlıyayım önce;

Kalen Delaney - Inside SQL Server 2000 (Tam kapsamlı SQL Server 2000 kitabı)
Ken Henderson - The Guru's Guide to Transact SQL (Transact SQL ile ilgili - ileri düzey kullanıcılar için)
Chaffin/Knight/Robinson - Professional SQL Server 2000 DTS ( SQL Server 2000 ile Data Transformation Servislerini kullanıcak olan yazılımcılar için kapsamlı bir kaynak)
Itzik Ben-Gan - Advanced Transact SQL for SQL Server 2000 (En kral Transact SQL Querylerini ben yazmalıyım diyenler için)
Neil Pike - SQL Server, Common Problems-Tested Solutions ( Bilgisayarını SQL yüzünden tokatlayan, döven ve bilimum problem de hemen gözünden yaş gelenler için)
Fernando G.Guerrero, Carlos Eduardo Rojas - Microsoft SQL Server 2000 Programming By Example ( "SQL Server 2000 örnekleri olan bir kitap yokmu? Ben öyle daha iyi öğreniyorum" diyenler için)

Türkçe kaynağın yokmu diye düşünüyorsanız ve bu endüstride bir kariyer yapmayı planlıyorsanız, bence ilk olarak en azından okuduğunuzu anlayacak bir seviyede ingilizceye sahip olmak için elinizden geleni yapmalısınız.

Bir kaynak bir dilden bir diğer dile çevrildiği zaman değerini oldukça yitiriyor. Ayrıca kendinizi türkçe bir kaynağın çıkmasını beklemek gibi bir olaydan da kurtarmış olursunuz.

SQL Server Web kaynakları
www.microsoft.com/sql

SQL Server için newsgrubu
msnews.microsoft.com