9/01/2005

Oracle ve Sql Server Arasinda Kayboldum

Bi kaç gündür blog'umu update edemiyorum çünkü işyerinde pek rahat vermiyolar. Bana verdikleri .Net projesinde o kadar çok business kuralı varki artık kafayı yemek üzereyim sanırım. Basit bi elektronik form hazırlayacağımı sanmıştım ki, çok yanılmışım.

Anlayamadığım şey ise bazı şirketlerin nasıl herşeyi arapsaçı gibi yapabildiği. 2 farklı database var zaten ihtiyacım bilgilerin yarısı birinde yarısı ötekinde ve biri Oracle diğeri SQL server sinir oldum bi oraya bi buraya bakmaktan.

Kod zaten VB.Net, hala bazen C# syntax'ından VB.Net syntax'ine geçerken bazı şeylerin değişikliğinden dolayı bi bakmak zorunda kalıyorum referans bi kitaba. Ama çok da aslında zorlanmadım açıkçası ilk başlarda... Şimdi tıkır tıkır yazıyorum bilingual developer olarak :)

Bu arada az kalsın baya büyük bi şirket için .Net 2.0 ve SQL Server 2005 kullanırak yapılacak bi projeye veriliyordum son anda manager'im yok demiş sinir oldum. Şu anda üzerinde çalıştığım diğer proje yüzünden olmadı. Sanırım bu şu anda üzerinde çalıştığım projenin sahibi petrol şirketinden daha bana en az 3 ay kurtuluş yok...Ama güzel bi yanı, benzin fiyatı artacağı zaman ilk benim haberim oluyor :) Katrina olayından sonraki gün meydana gelen 20 cent'lık artıştan haberimiz ilk bizim olmuştu.

Neyse uzatmiym... Bi dahaki makalede Database security(guvenlik) için Hashing(heşing, söylemesi bile zevkli) olayını işliycem...